Toggle navigation
ETAPAS
Introdución
Etapa Medieval
S. XIII-XV
Séculos Escuros e Ilustración
S. XVI-XVII-XVIII
A Etapa Contemporánea I
S. XIX
A Etapa Contemporánea II
S. XX
A Etapa Contemporánea III
Século XX-XXI
Autoras/es
Eventos
Movementos
Obras
Organismos
Publicacións
Termos literarios
‹
›
×
A Etapa Contemporánea II
S. XX (1901-1985)
1 O anuncio dos novos tempos: Ramón Cabanillas
1.1 Do Rexionalismo ás Irmandades da Fala
1.2 A obra literaria de Ramón Cabanillas
2 A prosa política na época das Irmandades
2.1 Introdución
2.2 Europa e o mundo tras a Grande Guerra
2.3 O Estado Español na Restauración: Apertura e crise do sistema político
2.4 Galiza no tempo das Irmandades
3 O teatro das Irmandades da Fala
3.1 A recuperación funcional do idioma
3.2 A música galega nos comezos do século
3.3 Sociedade e cultura na Galiza da época
3.4 A muller galega en loita polos seus dereitos
3.5 O teatro galego da época das Irmandades
3.6 A figura de Antón Villar Ponte
4 A popularización da novela curta: as coleccións Céltiga e Lar
4.1 Introdución
4.2 O ensino
4.3 A prensa
4.4 Dos arquivos do trasno
4.5 O mundo editorial
4.6 As coleccións de novela curta na Galiza
4.7 As coleccións Céltiga e Lar
4.8 Escritores "Vellos" e "Escritores Novos"
5 A narrativa de Castelao
5.1 Galiza no primeiro tercio do século XX
5.2 Conformación ideolóxica e artística de Castelao
5.3 A narrativa de Castelao
5.4 Recepción e vixencia da narrativa de Castelao
6 Grupo Nós: Ramón Otero Pedrayo
6.1 Introdución
6.2 O autor no contexto literario-cultural do seu tempo
6.3 O mesón dos Ermos
6.4 Contos do camiño e da rúa
6.5 Recepción da obra na súa época e vixencia na actualidade
7 Grupo Nós: Vicente Risco
7.1 De La Centuria a Nós: Galiza como salvación
7.2 Perfil ideolóxico
7.3 A obra literaria de Vicente Risco
7.4 O remol do Modernismo: "do caso que lla'conteceu ô Dr. Alveiros"
7.5 Narración, Tradición e Ideoloxía
7.6 Os síntomas da desilusión: "Os europeos en Abrantes" e O porco de pé
7.7 Entre a cruz e o abismo: "Dedalus en Compostela" e Mitteleuropa
8 Grupo Nós: o teatro
8.1 Introdución
8.2 O teatro de Ramón Otero Pedrayo
8.3 O teatro de Castelao
8.4 O teatro de Rafael Dieste
8.5 O Bufón d'el Rei, de Vicente Risco
8.6 A Lagarada, de Ramón Otero Pedrayo
8.7 Vixencia deste teatro
9 A prosa didáctica (1916-1936)
9.1 Introducción: As publicacións periódicas, soporte da ideoloxía galeguista
9.2 O Seminario de Estudos Galegos
9.3 O ensaio, expresión dunha literatura didáctica
9.4 A problemática lingüística
9.5 A galeguización do ensino
9.6 A participación das mulleres
9.7 Por unha literatura normalizada
9.8 Por unha visión do mundo en galego
9.9 Da vida cotiá
10 O vangardismo: Manuel Antonio e Álvaro Cunqueiro
10.1 Contexto histórico e cultural
10.2 A aparición da vangarda en Galicia e os seus principais cultivadores
10.3 Manuel Antonio
10.4 Manuel Antonio e a vangarda
10.5 De catro a catro
11 Poetas entre a tradición e a modernidade. Luís Amado Carballo e a súa escola poética
11.1 Perfil da Época
11.2 Luís Amado Carballo
11.3 A Obra
11.4 Escola poética de Luís Amado Carballo: autores con obra concluída ou pechada
12 O neotrobadorismo. Fermín Bouza-Brey
12.1 Introdución
12.2 O Seminario de Estudos Galegos
12.3 A Difusión e a Recepción da Lírica Medieval
12.4 O Neotrobadorismo
12.5 Etapas do Neotrobadorismo
12.6 Orixes do Neotrobadorismo
12.7 Nao Senlleira
12.8 Recepción Crítica
13 Teóricos da arte
13.1 Introdución
13.2 Vangardas ou Identidade
13.3 A Arte Galega: da anécdota ao compromiso
13.4 Castelao: pintar en galego
13.5 Vicente Risco: desenvolver a tradición
13.6 Luís Seoane: do particular ao universal
14 A guerra civil. Literatura do exilio (I)
14.1 Introdución
14.2 A actividade política de Castelao (1930-1950)
14.3 Sempre en Galiza
15 Literatura do exilio (II). O activismo cultural na diáspora bonaerense
15.1 Introdución
15.2 O contexto histórico
15.3 Achegas á situación literaria destes autores
15.4 Poesía
15.5 Relato curto
15.6 Teatro
15.7 Ensaio
15.8 Vixencia do legado destes autores
16 O silencio interior (1940-1950)
16.1 Introdución
16.2 O murmurio do silencio (1940-1946)
16.3 Os precedentes da recuperación cultural (1947-1950)
16.4 A lenta recuperación literaria (1951-1955)
16.5 Carvalho Calero: esplendor, resistencia e compromiso
16.6 Ricardo Carvalho Calero na Galiza prebélica (1910-1936)
16.7 A guerra civil. Carvalho escritor no silencio (1936-1947)
16.8 A resistencia cultural (1948-1975)
16.9 Compromiso e ostracismo (1975-1990)
16.10 Scórpio: análise dunha época
16.11 Recepción e vixencia de Scórpio
17 A poesía de posguerra
17.1 Introdución
17.2 Aquilino Iglesia Alvariño
17.3 Xosé María Álvarez Blázquez
17.4 Luís Pimentel
17.5 Álvaro Cunqueiro
17.6 Xosé María Díaz Castro
17.7 A Escola da Tebra
17.8 María Mariño
17.9 Outros autores deste período
18 A recuperación da narrativa en galego: Ánxel Fole
18.1 Ánxel Fole na súa época
18.2 A Vida
18.3 A obra
19 A recuperación da narrativa en galego: Álvaro Cunqueiro
19.1 1956-1975: A Recuperación da conciencia política
19.2 A Narrativa Galega de Posguerra. 1956-1975
19.3 A Vida e a Obra do Escritor
19.4 A ilusión por contar. Os modelos da literatura oral
19.5 Merlín e familia: Os fíos da nostalxia
19.6 As crónicas do sochantre: as ensoñacións do trasmundo
19.7 Si o vello Sinbad volvese ás illas: navegando por soños e memorias
19.8 Escola de menciñeiros, Xente de aquí e de acolá e Os outros feirantes: a triloxía de relatos curtos
19.9 A recepción da narrativa galega cunqueiriana
20 A narrativa de Eduardo Blanco Amor: o descubrimento dun mundo conflitivo
20.1 Introdución
20.2 Infancia e Adolescencia
20.3 Mocidade Bonaerense
20.4 Xornalismo e Visitas a España
20.5 Inicio da experiencia poética
20.6 Actividades Culturais Diversas
20.7 O Regreso
20.8 A Obra narrativa de Blanco Amor
20.9 O Teatro
20.10 Vixencia da obra de Blanco Amor
21 Un momento crucial: Longa noite de pedra de Celso Emilio Ferreiro
21.1 Contexto histórico e cultural
21.2 Celso Emilio e a poesía socialrealista
21.3 Obra
21.4 Longa noite de pedra
22 Manuel María e o seu tempo
22.1 Introdución
22.2 Os Anos 30 e 40
22.3 Os Anos 50
22.4 Os Anos 60
22.5 Os Anos 70
22.6 Os Anos 80/90
22.7 Manuel María no Contexto Literario
22.8 O Corpus Narrativo
22.9 O Corpus Teatral
22.10 A Poesía de Manuel María
22.11 Recepción e Vixencia da Poesía de Manuel María
23 Uxío Novoneyra: poesía, terra e compromiso
23.1 O poeta: unha vida dos albores da República a fin de século
23.2 A poesía: o son escuro e o soño luminoso
23.3 O legado: Canto de terra e xente do Courel a Compostela
24 A nova narrativa
24.1 Introdución
24.2 Precedentes e influencias
24.3 Caracterización Xeral
24.4 Xohán Casal
24.5 Gonzalo Rodríguez Mourullo
24.6 María Xosé Queizán
24.7 Camilo González Suárez-Llanos
24.8 Carlos Casares
24.9 Lois Diéguez
24.10 Importancia e valoracións da "Nova Narrativa"
24.11 Unha aportación individual: Xosé Neira Vilas
25 O pensamento galeguista (o ensaio filosófico de posguerra)
25.1 Introdución
26 O ensaio histórico e económico
26.1 Introdución
26.2 A Historiografía Actual
26.3 O ensaio económico de Galiza, parte da produción cultural
26.4 Os Problemas Económicos Galegos desde 1936 a 1973
26.5 Novos problemas
26.6 A caracterización da economía galega
26.7 Conclusións
27 O ensaio sociolingüístico
27.1 Introdución
27.2 1º período: os primeiros anos do exilio e a represión (1936-1950)
27.3 2º período: resistencia cultural e silencio político (1950-1963)
27.4 3º período: a loita pola restauración social do idioma (1963-1978)
27.5 4º período: o galego perante o novo marco xurídico-político (1978-1990)
28 O teatro actual
28.1 Introdución
28.2 Autores
29 A obra literaria de Antón Avilés de Taramancos
29.1 Perfil biobibliográfico
29.2 Análise da obra poética
29.3 A recepción da obra de Avilés
30 A obra de Xosé Luís Méndez Ferrín
30.1 Contexto histórico, político e cultural da posguerra
30.2 Principais etapas da súa carreira literaria
30.3 Unha literatura entre a realidade e a ficción
30.4 A reflexión sobre a criación artística
30.5 Un mundo dos herois e dos traidores
30.6 Os personaxes problematizados: fusión, escisión e metamorfose
31 A poesía actual
31.1 Introdución
31.2 Contexto político e cultural
31.3 Contexto cultural
31.4 A música
31.5 O cinema
31.6 Artes Plásticas e Arquitectura
31.7 A Poesía Contemporánea post-76
31.8 A renovación poética a partir dos setenta
31.9 Os novos grupos poéticos
31.10 Análise Temática e Estilo
31.11 Cara unha nova estética
31.12 Avaliación da recepción da obra na súa época e vixencia na actualidade
32 Narrativa no final de século
32.1 Introdución
32.2 Contexto
32.3 1975-1979. Fase embrionaria
32.4 1980, Ano Crucial
32.5 A novela nos anos oitenta e noventa.
32.6 Autoría feminina e temática LGBTQ na saída do franquismo.
32.7 A aposta normalizadora. Os premios como ferramenta
32.8 Narrativa de Evasión
32.9 Novela Detectivesca, Policíaca, Negra
32.10 Da grande novela á novela histórica actual
32.11 Realismo
32.12 Cunqueirismo
32.13 Narrativa Infantil-Xuvenil
32.14 Os Novísimos
Bibliografía
Créditos